úterý 12. února 2013

Foals live v Rough Trade - reportáž


Můj první koncert v nejlepším obchodě s deskami na světě - Rough Trade!
Tentokrát to vezmu už od kupování lístků, protože to byla taky docela divočina.
Všechny koncerty, které se konají v Rough Trade jsou zadarmo, jen si často musíte koupit k tomu cd, či singl toho interpreta, který tam hraje. Což pro mě nebyl žádný problém, jelikož jsem cédéčko Holy Fire chtěla tak jako tak, má totiž krásný obal.
Lístky se prodávali už dva týdny dopředu, ale já jsem vůbec nenašla na jejich stránkách, kde se to dá koupit. Prostě jsem myslela, že to bude jako vždy, že si jen objednám to cd a automaticky získávám lístek na gig. Ale když se pak na jejich stránkách objevila zpráva " Online wristbands sold out, there will be 100 more in the day gig selling from 8am in the shop" Tak jsem zjistila, že mi něco uteklo.
            No nic prostě jsem včera stávala v šest ráno, abych tak v půl osmé byla před Rough Trade a ukořistila jeden lístek. Myslela jsem si že budu skoro jediný blázen co kvůli "blbýmu" minikoncertu stává tak brzy, ale když jsem dorazila před obchod, vyděsila mě už tak dlouhá fronta. Po přepočítání lidí jsem se teda trochu uklidnila, protože mi vyšlo něco kolem padesátipěti. Takže ještě dost lístků zbývalo. Fronta se postupně prodlužovala, až sahala skoro až za roh další ulice. Pak nás konečně pustili dovnitř a já vítězoslvně odcházela se zbrusu novým albem s koníčky a žlutým náramkem (zdarma!).
Takže jsem nějak přečkala den plná těšení se, že konečně uvidím v současnosti mou nej a nejoblíbenější kapelu. A v pět jsem vyrazila opět směr Brick Lane (slavná ulice v Londýně, kde se Rough Trade nachází).
Dorazila jsem tak v 7:35 a už tu zas byla fronta. Myslela jsem že nás pustí dovnitř už dávno před koncertem, dyť je to normální obchod, který by měl mít v tu dobu ještě myslím otevřeno. Ale oni ne. Tak jsme tam mrzi fakt až do těch sedmi. Mezitím změnili hlavní nápis na budově na "Foals- Holy Fire- Out Now " krása :).
Jakmile nás pustili , lidi okamžitě mířili před malé podium. Já jsem stála tak tři metry od něj, fakt blízko. Foals přišli tak v 8:20. Vypadali tak, jak prostě vypadaj. Yannis měl nějaký zimní svetr s vločkami, tmavé triko, džíny a černé Nike.
Začali Prelude, pak hned My Number, potom Inhaler, Providence (ta asi nejlíp funguje naživo) a nakonec ještě Spanish Sahara, kterou zas tak nemusím, ale budiž. Yannis měl 90 procent času při zpívání zavřený oči, ale když je otevřel, tak to stálo zato. Podíval se do publika takovým tím tajemným a zároveň přihmouřeným pohledem. Naživo zpíval dobře, musím říct. Jo a jinak zas tak moc nemluvil, ale jen jednou řekl něco jako: " So we are Foals, I hope you bought our album or vinyl and enjoy it." Pak si tak oddechl a tišším hlasem řekl "Ahh, I don't know  what to say, what to do.." :D To byl hezký moment. Prostě jen řekl,  aby něco vůbec řekl. :D
Kromě toho, že jsem se většinu času dívala samozřejmě na něj, zaujal mě kupodivu i basák Walter (ten vysoký kudrnatý). Takhle naživo má docela charisma, a taky se tam nejvíc hejbal.
Jo a proč zahráli jen šest písní?
Koncerty v Rough Trade prostě bývají takhle krátké. Vždyť je to zadarmo a spíš jde o to aby lidi přišli, koupili si to cd, či vinyl a nechali si ho podepsat. ANO! ČETETE SPRÁVNĚ PODEPSAT!!!!!! Já jsem si trochu myslela, jestli tam nebude signing session, když je to vlastně jakoby křest alba. A taky že jo! Když Foals dohráli a odešli do zákulisí. Pár lidí ještě čekalo před stagí s připravenými cd a fixami. Já si říkala, no tak ještě počkám, třeba se fakt vrátí. Pak nám někdo něco řekl a všichni se začali hrnout k baru, na začátku místnosti. Tak já taky že.
řekli nám, ať uděláme frontu a tak jsme taky učinili a čekali. Řekla jsem si: "Ježiš! Tak oni snad fakt ještě přijdou! Panebože co teď? Měla jsem sice připraveno pár vět, které bych Yannisovi mohla říct a taky jsem si projistotu vzala album a fixu, ale úplně jsem nedoufala, že by to fakt mohlo vyjít!
Pak najednou periferně pozoruju že vedle mě stojí nějací dva vyšší kluci. Já se na ně otočím a najednou koukám, že je to bubeník Jack a klávesák Edwin ! "Sorry, can we go through?." říkají mě a i holkám za mnou. Tak já ustoupím a oni proklouznou přímo kolem mě na druhou stranu baru. "WHAT?" říkám si :D
O po vteřině pár centimetrů kolem mě proklouzne i Yannis a ostatní!
Tohle byl možná nejsilnější moment z celého tohoto večera. Sice jsem měla malé podpatky, ale všimla jsem si že Yannis je myslím snad i trochu menší než já! (měřím 170) :D Sakra měla jsem ustoupit trochu míň, aby se mě musel dotkout, když tu procházel. :D No nic.
S těma holkama za mnou jsme se jen na sebe podívali a začali se trochu smát tomu co se právě stalo.
            No takže už to bylo jasný. Kluci se chopili fixek a už to jelo. Já jsem byla nějakým zázrakem hodně na začátku fronty, takže jsem ani neměla moc času si něco připravit. Prostě jsem přišla před Yannise, ten byl první.
JÁ: "Hi" s úsměvem na tváři a skrývanou nervozitou.
ON: Hi , how you doin?
JÁ: Fine, thanks
ON: začal se podepisovat
JÁ: Come to the Czech Republic
ON: Něco jako že jo
JÁ: Yeah?!
ON: Yeah, We will try
JÁ: I think this album is your best
ON: Thank you!

Pak jsem se posunula dál, protože mi vždycky připadá, že je vlastně otravuju a taky se se vlastně hrozně bojím mluvit s někým kterého obdivuju a mám ho ráda.
Nechala  jsem si cd se podepsat i od ostatních a podešla dál, abych ještě chvíli mohla pozorovat Yannise, jak se podepisuje ostatním.

Celý mi to přišlo neuvěřitelný. Já mluvit s Yannisem (aneb Voldemortem), on se na mě dívat a normálně odpovídat! A ještě se dotknout mého cd!
To bylo jak ve snu. Trochu jsem teda doufala, že se s nima budem i moct vyfotit, ale nikdo se nefotil, tak jsem nechtěla být trapná. Ale jedna holka si je vyfotila na polaroid.
Ještě jsem pak cestou domů přymýšlela, jak bych se v mluvení se zpěváky mohla zdokonalit, abych z toho pak měla fakt radost. A asi bych je měla něčím , co řeknu zaujmout nebo pobavit. Tak snad příště. :)
Teď je to už za mnou a já už se jen můžu těšit na jejich proper koncert v londýnské Royal Albert Hall na konci března. Tam se to snad víc rozjede!
























VIDEO ZE SPANISH SAHARA





















Tady mám podpisy, Yannis bude pravděpodobně jeden z tech dolejších, ale už jsem zapoměla, kam se podepisoval :D.










2 komentáře:

  1. :D kapucín, suprově se to četlo, úplně jsem se do toho vžila...a tady ještě posílám instagram tý holky: http://statigr.am/viewer.php#/user/33087264/ bídačka, byla asi úplně vepředu

    OdpovědětVymazat
  2. boží report! Ty si tam celkem zhmotňuješ sny, že jo? :D Já bych byla ráda, že bych samou nervozitou ze sebe něco vysypala a ty ještě pomalu domluvíš koncert :))

    OdpovědětVymazat